'Ο,τι πρέπει να ξέρεις σχετικά με τα δικαιώματα καταναλωτή: Υπαναχώρηση και Εγγύηση
Δικαίωμα στην Υπαναχώρηση
Όταν αγοράζουμε κάτι από το internet, δεν το έχουμε δει από κοντά πριν την αγορά. Μπορεί τελικά να μην μας αρέσει, να μην μας ταιριάζει ή να μοιάζει πολύ διαφορετικό από κοντά. Γι’ αυτό έχουμε το δικαίωμα επιστροφής μέσα στις πρώτες 14 ημέρες από την παραλαβή χωρίς να χρειάζεται να δικαιολογήσουμε γιατί θέλουμε να το επιστρέψουμε. Αυτό είναι στην επίσημη ορολογία το δικαίωμα της υπαναχώρησης.
Δικαίωμα στην Εγγύηση
Όλα τα προϊόντα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν 2 χρόνια εγγύηση. Αυτή η βασική εγγύηση λέγεται “νόμιμη”, είναι υποχρεωτική σε όλα τα προϊόντα και παρέχεται δωρεάν από το κατάστημα που σου πούλησε το προϊόν. Καλύπτει όλες τις περιπτώσεις προϊόντων είτε έχουν κάποιο ελάττωμα είτε τους λείπει κάποια ιδιότητα κατά τη στιγμή της παράδοσης, είτε αυτό γίνει αντιληπτό κατά την παραλαβή είτε μέσα στην επόμενη διετία.
Η κατασκευάστρια εταιρεία ή το κατάστημα μπορούν να προσφέρουν επιπλέον συμπληρωματική εγγύηση για τα προϊόντα τους. Αυτή λέγεται “εμπορική”, η διάρκεια και οι όροι της ορίζονται από τον εκάστοτε πάροχο. Η εμπορική εγγύηση μπορεί να παρέχεται είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή (π.χ επέκταση εγγύησης) και να περιλαμβάνει και ζημιές λόγω χρήσης και όχι απλά κατασκευαστικό ελάττωμα.
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι η εμπορική εγγύηση παρέχεται επιπλέον της νόμιμης και δεν την αντικαθιστά.
Μπορώ δηλαδή να επιστρέψω το προϊόν που αγόρασα ηλεκτρονικά;
Ναι. Έχεις το δικαίωμα να το επιστρέψεις εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος. Θα πρέπει να είναι αχρησιμοποίητο και με τη συσκευασία σε καλή κατάσταση. Φυσικά μπορείς να το ανοίξεις για να το δεις εκτός από τις περιπτώσεις που αφορούν προϊόντα σχετικά με προσωπική υγιεινή ή με πνευματικά δικαιώματα. Εδώ τα βήματα αναλυτικά και κάποιες εξαιρέσεις (όπως οι αγορές με τιμολόγιο).
Ποιος πληρώνει τα μεταφορικά της επιστροφής;
Για τις Αγορές μέσω Skroutz, όλα τα έξοδα της επιστροφής, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορικών τα αναλαμβάνει το Skroutz. Για τις αγορές μέσω e-shop ισχύει η πολιτική επιστροφών του κάθε e-shop.
Προσφέρουν όλα τα καταστήματα τη νόμιμη εγγύηση;
Ναι.
Τι παραπάνω περιλαμβάνει η εμπορική εγγύηση από τη νόμιμη;
Το πιο σύνηθες προνόμιο είναι η διάρκεια να ξεπερνά τα δύο έτη. Σε κάποιες συσκευές μπορεί να είναι ως 10 έτη ή ακόμη και εφ’ όρου ζωής. Άλλες παροχές μπορεί να είναι η γρηγορότερη εξυπηρέτηση σε περίπτωση βλάβης μέσω επισκευής στο επίσημο επισκευαστικό κέντρο του κατασκευαστή στην Ελλάδα, δωρεάν επισκευή σε περίπτωση πτώσης, σπασιμάτων ή άλλων φθορών, αντικατάσταση συσκευής κλπ. Οι όροι ποικίλουν, γι’ αυτό συστήνουμε να τους διαβάσεις προσεκτικά πριν την αγορά σου.
Προσφέρουν όλα τα καταστήματα εμπορική εγγύηση;
Όχι. Ορισμένοι κατασκευαστές παρέχουν την εμπορική εγγύηση μόνο για αγορές από τα καταστήματα του επίσημου δικτύου διανομής τους. Στο skroutz μπορείς να αναγνωρίσεις τα καταστήματα του επίσημου δικτύου από το μπλε σήμα “Επίσημος Μεταπωλητής”.
Τι σημαίνει επίσημο δίκτυο διανομής; Τι είναι η παράλληλη εισαγωγή;
Οι περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες έχουν συνάψει συνεργασίες με συγκεκριμένους διανομείς και μεταπωλητές σε κάθε χώρα, οι οποίοι αποτελούν την Επίσημη Αντιπροσωπεία. Οι Επίσημοι Αντιπρόσωποι αγοράζουν τα προϊόντα απ’ ευθείας από την κατασκευάστρια εταιρεία (ή αλλιώς το brand ή αλλιώς τη μαμά εταιρεία), τα οποία μεταπωλούν στο δίκτυο καταστημάτων με τα οποία συνεργάζονται. Όλα τα μέλη του επίσημου δικτύου απολαμβάνουν κάποια επιπλέον προνόμια στην εξυπηρέτηση από την μητρική εταιρεία. Συνήθως αυτό αντανακλάται και στις τιμές, καθώς τα προϊόντα μέσω του επίσημου δικτύου δεν έχουν πάντα τις χαμηλότερες τιμές.
Από την άλλη, αρκετοί έμποροι επιλέγουν να προμηθευτούν το εμπόρευμά τους κάνοντας “παράλληλη εισαγωγή” ή όπως συχνά αναφέρεται “παραεισαγωγή”. Αυτή είναι μια νόμιμη εισαγωγή προϊόντων όπου αντί για τον Επίσημο Αντιπρόσωπο της χώρας, επιλέγουν να εισάγουν τα προϊόντα από κάποιον Αντιπρόσωπο άλλης χώρας που τους προσφέρει καλύτερες τιμές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσφέρουν φθηνότερες τιμές λιανικής, συχνά όμως χωρίς τη δυνατότητα για τα προνόμια της καλύτερης εξυπηρέτησης από την εταιρεία.
Πώς βοηθάει το Skroutz στην εγγύηση για αγορές μέσω Skroutz;
Στις αγορές μέσω Skroutz, μπορείς να απευθυνθείς απ’ ευθείας στο Skroutz σε περίπτωση που το προϊόν που παρέλαβες είναι ελαττωματικό για να σε κατευθύνουμε στα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.
Αν το προϊόν χαλάσει λόγω ελαττώματος κατασκευής στους πρώτους 12 μήνες από την παράδοσή του, μπορείς να καταχωρήσεις αίτημα επιστροφής από την πλευρά σου επιλέγοντας “Ελαττωματικό προϊόν” στη φόρμα επιστροφής απευθείας μέσω Skroutz κι εμείς θα επικοινωνήσουμε μαζί σου.
Μετά το πέρας των 12 μηνών από την παράδοση, θα χρειαστεί το προϊόν να επιστραφεί στο συνεργαζόμενο κατάστημα για να εξακριβωθεί η βλάβη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις μαζί μας, ώστε να αναλάβουμε την επιστροφή στο κατάστημα και να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία του ελέγχου, θα σε ενημερώσουμε με το τεχνικό πόρισμα και τα επόμενα βήματα. Αναλυτικές οδηγίες εδώ.
Μπορώ να αγοράσω εμπορική εγγύηση επί πληρωμή για τις αγορές μέσω Skroutz;
Σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων μπορείς να αγοράσεις επέκταση εγγύησης ή εγγύηση για θραύση οθόνης. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις εδώ.
Τι γίνεται αν το κατάστημα κλείσει ή δεν είναι πια συνεργάτης του Skroutz;
Για τις Αγορές μέσω Skroutz, δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Η ομάδα customer care του skroutz θα φροντίσει ώστε να βρεθεί τρόπος να εκτελεστεί σωστά η διαδικασία της εγγύησης, είτε το κατάστημα δεν είναι πια συνεργάτης μας είτε έχει σταματήσει εντελώς τη λειτουργία του.